اخبار

توزیع بیش از دو میلیارد و ۲۳۳ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان

 

                     در سال ۹۶ با تلاش و کوشش بی وقفه کارکنان بیش از دو میلیارد و ۲۳۳ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه زاهدان توزیع شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، مدیر منطقه با اشاره به تامین و توزیع بیش از دو میلیارد و ۲۳۳ میلیون لیتر فرآورده نفتی در سال ۹۶ تحقق این امر را ناشی از تلاش بی وقفه و تفکر جهادگونه کارکنان در میدان خدمت به مردم دانست .
کورش بالادست میانگین توزیع روزانه این فرآورده ها در سال گذشته را ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این فرآورده ها شامل بنزین ، نفتگاز نیروگاهی و غیرنیروگاهی ، نفت سفید، نفت کوره و سوخت هوایی است که از مبادی سایر استان های کشور(کرمان ، اصفهان ، خراسان ،هرمزگان) تامین و از طریق حمل جاده ای و ریلی وارد استان شده و در گستره ی هزار کیلومتری منطقه توزیع شده است.
مدیر منطقه زاهدان مقدار بنزین توزیع شده در این بازه زمانی را ۶۲۹ میلیون و ۶۵۶ هزار لیتر ، مقدار نفت سفید را ۳۹۵ میلیون لیتر ، نفتگاز (نیروگاهی و غیر نیروگاهی) را ۸۰۵ میلیون لیتر و نفت کوره را ۲۹۷ میلیون لیتر اعلام کرد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از تامین بی وقفه و بدون معطلی سوخت ناوگان حمل و نقل هوایی استان ، میزان سوخت تحویلی به حدود ۳ هزار پرواز داخلی و خارجی فرودگاه های زاهدان و زابل در سال ۹۶ را بیش از ۱۷ میلیون لیتر بیان کرد.
گفتنی است، منطقه زاهدان یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارابودن چهار ناحیه (زاهدان ، زابل ، خاش ، سراوان) ،سه انبار نفت تدارکاتی ، دو مرکز سوختگیری هواپیمایی و ۶۲ جایگاه عرضه سوخت ، وظیفه تامین و توزیع فرآورده های نفتی در شمال ، مرکز و بخش هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

Search