اخبار

اکو فارس: تقاضا برای LPG از CNG پیشی گرفت

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری اکو فارس، اردشیر دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش 5 درصدی مصرف سی ان جی پس از کاهش 100 تومانی قیمت آن گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به کاهش شدید قیمت ال پی جی هم اکنون تقاضا برای مصرف ال پی جی افزایش یافته است.
وی گفت: اگر در گذشته 70درصد تقاضا برای نصب کیت سی ان جی از سوی مصرف کنندگان وجود داشت و 30 درصد برای ال پی جی، هم اکنون تقاضا برای ال پی جی به 80 درصد و 20 درصد به سی ان جی تمایل پیدا کرده اند.
رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه داد: این روند موجب می شود که خودروها به طور غیراستاندارد و در مراکز غیر مجاز این کار را انجام دهند که دولت باید هر چه سریعتر در خصوص این مسئله فکری کند.
دادرس با اشاره به قیمت سی ان جی و ال پی جی تصریح کرد: قیمت ال پی جی از 540 تومان به 230 تومان در هر کیلو کاهش یافته است که این موضوع موجب شده تقاضا برای ال پی جی به شدت بالا برود، بنابراین با وجود این شرایط دولت تا پایان شهرویرماه باید جمع بندی کرده و احتمالا قیمت سی ان جی نیز تا پایان سال 500 تومان حفظ شود که این مووع نیازمند تصویب در هیئت دولت است.
به گزارش‌ فارس پیش از این دادرس با اشاره به دلایل کاهش قیمت سی ان جی گفته بود‌: افزایش واردات بنزین به منظور مصرف و ذخیره‌سازی و همچنین آغاز سفرهای تابستانی و افزایش گاز موجود در کشور به دلیل کاهش مصرف در بخش خانگی و تجاری موجب شد‌‌ دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کند و امیدواریم که این تصمیم تا پایان سال جاری تمدید شود.

Search