اخبار

باشگاه خبرنگاران جوان: بازرسی ادواری بر جایگاه‌های سی‌ان‌جی تشدید می‌شود

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر وکیل زاده درخصوص شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت  اظهار داشت: به طور یقین اتحاد و همدلی بین دولت و مجلس وجود داشته بنابراین برای تحقق این شعار بایستی همدلی بین این دو مجموعه بیش از گذشته ایجاد شود.
وی تصریح کرد: وزارت نفت در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا بتواند بخش خصوصی را با حمایت‌های اساسی و با جلب اعتماد آنها سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش هدایت کند.
وکیل زاده از احداث 100 جایگاه CNG در سالجاری خبر داد و گفت: طبق تعهدات دولت باید احداث جایگاه CNG در اولویت کار قرار گیرد چرا که با توسعه جایگاه‌ها و هدایت مردم به سمت مصرف این فرآورده کشور از واردات بنزین به کشور بی‌نیاز می‌شود.
مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تصریح کرد: در سال گذشته 81 جایگاه سی ان جی در کشور راه‌اندازی شده که رشد 5درصدی را نسبت به سالهای گذشته نشان می‌دهد. امیدواریم که بحث‌های حمایتی در این زمینه تحقق پیدا کند.
وی افزود: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی و نیز استفاده از بند"ق" تبصره 2صورت می‌گیرد آینده روشنی در انتظار این سند است.
وکیل‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 50 جایگاه CNG با سرما‌یه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است که حدود 27 جایگاه توسط بخش خصوصی به صورت کامل راه اندازی شده است.
وی میزان ساخت یک جایگاه را حدود 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به غیر زمین که برای احداث جایگاه در نظر گرفته می‌شود چیزی حدود 2.5 میلیارد تومان برای ساخت یک جایگاه CNG در کشور هزینه می‌شود.
مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که سرعت پیشرفت اجرای هر پروژه در ابتدای مسیر آن، آهسته است و پس از مدتی شتاب می‌گیرد و دوباره در انتها کاهش می‌یابد، گفت: شرکت ملی پخش نیز با بیش از ٩٠ درصد پیشرفت در موضوع احداث جایگاه‌های سی ان جی، هم اکنون در انتهای مسیر این پروژه قرار گرفته است.
امیر وکیل زاده با اشاره به افزایش شمار جایگاه‌های سی ان جی در دو سال گذشته (بهره برداری از ٢٥٠ جایگاه از سال ٩٢ تاکنون) تصریح کرد: تقاضا و مصرف، شاخص‌های مهمی هستند که افزایش شمار جایگاه‌های سی ان جی بر مبنای آنها صورت می‌گیرد.
وی همچنین از میانگین کارکرد هر کمپرسور عرضه این سوخت پاک به مدت روزانه هفت ساعت خبر داد و افزود: این کمپرسورها ظرفیت کارکرد تا ١٤ ساعت و به تبع آن توان عرضه دو برابر سوخت کنونی را نیز دارا هستند.
مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تصریح کرد:بر این اساس، بدون اضافه کردن شمار جایگاه‌ها، سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان به راحتی تامین می‌شود.
وی بر توسعه هدفمند جایگاه‌های سی ان جی در کشور تاکید کرد و گفت: رویکرد شرکت ملی پخش معطوف بر این است که جایگاه سی ان جی در مناطقی که نیاز بیشتری به این سوخت در آنها احساس می‌شود (کارکرد کمپرسورهای آن بیش از هفت ساعت در روز است) احداث شود.
به گفته مدیر طرح توسعه احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، توسعه بی‌رویه و بدون برنامه جایگاه‌ها موجب کاهش میزان فروش آنها و در نتیجه متضرر شدن جایگاهداران خواهد شد.
وکیل زاده با تاکید دوباره بر احداث هدفمند جایگاه‌های سی ان جی، مسایل حقوقی، عملیاتی، همچنین وجود معارض در برخی جایگاه‌های در دست احداث را از جمله عوامل تاثیر گذار بر ساخت و توسعه در این بخش برشمرد.
مدیر طرح احداث جایگاه‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه در سال جاری توسعه کمی و کیفی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در دستور کار است،اظهار داشت: بازنگری استاندارد ملی یکی از اولویت‌های اصلی این بخش است که با همکاری سازمان ملی استاندارد این کار را انجام خواهد داد.
وی تاکید کرد: پیگیری بازرسی ادواری خودروها با همکاری سازمان استاندارد و وزارت نفت در دستور کار است و به همین منظور قرار است وزارت کشور نیز در این رابطه ورود پیدا کند. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که روش‌های مورد استفاده را بروز کنیم تا بخش خصوصی و دولتی در کنار هم و همسو با هم حرکت کنند.

Search