اخبار

شهر آرا: تعطیلی احتمالی جایگاه‌هایCNG

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از شهر آرا، سیدمحمدرضا رضوی‌راد در ادامه  گفتگو اظهار کرد: در‌حال‌حاضر کارمزد جایگاه‌های گاز طبیعی مصوب شورای اقتصاد برای سال‌های٩٢ و ٩٣ است و از ابتدای سال٩۴ با توجه به اینکه هزینه‌های جایگاه‌داری ازجمله برق، مالیات بر ارزش افزوده و حقوق پرسنل افزایش یافته است، متاسفانه افزایش کارمزد نداشته‌ایم.
وی افزود: مصوبه افزایش کارمزد در شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی تهیه شده است؛ اما متاسفانه از طرف شورای اقتصاد، این موضوع برگشت خورده است.
رضوی‌راد با تاکید بر وضعیت خاص و نامناسب جایگاه‌داری عنوان کرد: متاسفانه در‌حال‌حاضر دخل‌وخرج جایگاه‌داری با هم نمی‌خواند و امروز جایگاه‌داران با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
وی درخصوص پیگیری مشکلات از طریق انجمن گفت: در این رابطه نامه‌ای ‌حدود بیست روز پیش به وزیر نفت مبنی‌بر وجود مشکلات جایگاه‌داران CNG فرستاده شد که وزیر هم اعلام کرد که این موضوع در دست پیگیری است؛ اما اگر این موضوع ادامه پیدا کند و اتفاق خاصی نیفتد، با توجه به وضعیت جایگاه‌داران دیر خواهد شد.
وی در رابطه با جایگاه‌داری شهرداری‌ها گفت: در‌حال‌حاضر حدود ٧٠درصد جایگاه‌های CNG دست شهرداری‌هاست و این درحالی است که شهرداری‌ها راسا نمی‌توانند جایگاه‌داری کنند و فقط می‌توانند درقالب مالک عمل کنند؛ اما جایگاه را باید به جایگاه‌داری تایید‌شده تحویل دهند. وی ادامه داد: در شهر مشهد متاسفانه چندماهی است که شهرداری مشهد خودش جایگاه‌داری می‌کند و این درحالی است که براساس دستور شورا و شهردار مشهد باید جایگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود؛ اما هنوز اتفاقی خاص برای واگذاری جایگاه‌های CNG در شهرداری نیفتاده است.

Search