اخبار

ایسنا: پای شهرداری در کفش جایگاه‌داران

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید محمدرضا رضوی‌راد ، در خصوص آخرین وضعیت جایگاه‌های CNG در مشهد، اظهار کرد: در سطح شهر مشهد 70 درصد جایگاه‌های CNG در اختیار شهرداری است و در واقع 30 درصد جایگاه‌های CNG در مشهد خصوصی هستند، همچنین در شهرستان‌های استان هم اکثر جایگاه‌ها متعلق به شهرداری‌ها است.
وی افزود: یک سری ضوابط و رعایت برخی استاندارد‌ها از سوی شرکت توزیع و پخش فراورده‌های نفتی برای جایگاه‌ها تعریف شده که بسیاری از شهرداری‌ها از جمله شهرداری مشهد این استاندارد‌ها و قوانین را رعایت نکرده‌اند و از این فرصت برای برخی منافع شخصی و یا گروهی استفاده می‌کنند.
رضوی‌راد خاطرنشان کرد: عدم رعایت استاندارد‌ها و اصول، ضربات زیادی به جایگاه‌ها وارد می‌کند چرا که بحث CNG که کاملا فنی و عملیاتی است به دست افرادی غیر متخصص افتاده است به طوری که با بازدید از جایگاه‌های CNG و مشاهده تعطیلی‌ها و خرابی جایگاه‌ها می‌توان درک کرد که هیچ نگاه‌ کارشناسانه‌ای در مدیریت این بخش وجود ندارد.
رضوی‌راد بیان کرد: زمانی که بحث ساخت جایگاه‌های CNG مطرح شد، شهرداری‌ها به دولت کمک کردند و مقداری از زمین‌های فضای سبز در شهر‌ها در اختیار جایگاه‌ها قرار گرفت، اما پس از راه اندازی جایگاه‌ها بنا نبود خود شهرداری‌ها مدیریت هم انجام دهند.
رئیس انجمن CNG استان خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد مدیریت جایگاه‌ها را بر خلاف قانون به دست گرفته، حتی شهردار مشهد هم بیان کرده که شهرداری نباید مدیریت جایگاه‌ها را بر عهده داشته باشد، اما متاسفانه پس از مدت‌ها هنوز اقدامی برای برطرف شدن مشکلات انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما از سال 92 افزایش نیافتن کارمزد‌ها است زیرا قرار بود طبق پیشنهاد خود شرکت نفت با توجه به افزایش هزینه‌ها کارمزد جایگاه‌ها هم کمی افزایش پیدا کند، این امر قرار بود از اول سال 94 اجرایی شود و کارمزد جایگاه‌ها به میزان تورم رسمی کشور افزایش پیدا کند.

احتمال تعطیلی جایگاه‌ها وجود دارد
وی افزود: از ابتدای سال 94 بیش از 9 ماه می‌گذرد، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته، شرایط خوبی نیست چندین مرتبه برای تعطیلی صحبت شده است، اما برای جلوگیری از شرایط بحرانی از آن جلوگیری کرده‌ایم.
رئیس انجمن CNG خراسان رضوی در خصوص برگزاری جلسات کارگروه CNG در استانداری خراسان رضوی بیان کرد: جلسات کارگروه CNG تا زمان حضور مهندس واحدی در معاونت عمران به صورت مرتب برگزار‌ می‌شد و در آخرین جلسه آن یعنی اسفند سال گذشته‌ مصوبات خوبی از جمله طرح‌های خدماتی در جایگاه‌ها برای زوار به تصویب رسیده بود، اما متاسفانه در حال حاضر بیش از 9 ماه است با وجود درخواست‌های فراوان هنوز جلسه‌ای در استانداری خراسان رضوی برگزار نشده است.
وی ادامه داد: عدم برگزاری جلسات کارگروه CNG استان مشکلاتی برای ما به وجود آورده و دیگر مرجعی برای حل مشکلات وجود ندارد در گذشته با برگزاری جلسات در بازه زمانی مشخص می‌توانستیم بسیاری از مشکلات و انتقادات را به رئیس کارگروه استان انتقال دهیم.
به گزارش ایسنا تا کنون تلاش خبرنگار ما برای مصاحبه با مسئولان مربوط در نهادهای مختلف از جمله شهرداری و استانداری نتیجه‌ای نداشته است.

Search