اخبار

تسنیم: درخواست کاهش قیمت CNG به ۳۰۰ تومان

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم، اردشیر دادرس درباره وضعیت جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی بعد از کاهش 100 تومانی قیمت این سوخت گفت: استقبال از گاز طبیعی بسیار خوب بود و متقاضیان دریافت این سوخت در ساعات اولیه بعد از کاهش قیمت زیاد بود. وی در مورد حجم مصرف گاز طبیعی در روز نخست کاهش قمیت توضیح داد: نمی‌توان تنها یک روز را مبنا قرار داد باید حداقل میانگین مصرف یک ماه یا یک فصل را با قبل از کاهش قیمت سی.ان.جی و مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرد.
وی با بیان این که کاهش 20 درصد نرخ گاز طبیعی افزایش 10 تا 20 درصدی مصرف این سوخت را در پی خواهد داشت گفت: هم اکنون 30 تا 35 درصد خودروهای دوگانه‌سوز از گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند؛ پیش بینی می‌شود با کاهش 100 تومانی نرخ این سوخت 10 تا 15 درصد این خودروها برای تأمین سوخت مورد نیاز از سی.ان.جی استفاده کنند.
وی با اظهار اینکه کاهش قیمت سی.ان.جی بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا و مسافر تأثیر مثبت دارد گفت: با توجه به اینکه 92 درصد تاکسی‌ها و 65 درصد حمل و نقل عمومی در کشور دوگانه‌سوز هستند، اگر همزمان با افزایش قیمت بنزین، قیمت گاز طبیعی کاهش می‌یافت، دیگر نیاز به افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل نبود؛ اکنون بازگشت کرایه‌ها به نرخ سابق بعید است.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی ابراز امیدواری کرد قیمت جدید سی.ان.جی تنها به تابستان محدود نشود و دولت قیمت این سوخت را به هر متر مکعب 300 تومان کاهش دهد.
به گزارش تسنیم، با تصویب هیئت دولت، بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان 1394، از 600 تومان به 500کاهش یافت؛ این مصوبه از ساعت شش صبح سوم تیرماه اجرایی شد.

Search