اخبار

باشگاه خبرنگاران جوان: جایگاه‌داران سی‌ ان‌ جی تاوان عدم تست بازرسی مخازن را می‌‌دهند

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اردشیر دادرس اظهار داشت: عدم وجود مراکز معاینه فنی تخصصی خودروهای گازسوز، نبود وجود مراکز تست و بازرسی گیت و مخزن، نحوه تأمین جایگزینی مخازن معیوب بعد از بازرسی و عدم تأمین بودجه توسط صندوق پشتیبانی سی ان جی را از معضلات اصلی تست بازرسی است.
وی تصریح کرد: برای حمایت از این صنعت باید 10 درصد از کل فروش سی ان جی برای نگهداری و تعمیر مخازن از طریق صندوق پشتیبانی اختصاص یابد.
دادرس با اشاره به اینکه 3 میلیون و 700 خودرو در انتظار تست و بازرسی فنی مخازن هستند گفت: هم اکنون 2 میلیون و 800 هزار خودروی دوگانه سوز از زمان تست بازرسی آنها گذشته است و تاکنون در این زمینه اقدامات اجرایی صورت نگرفته است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد هزار خودرو را تست و بازرسی کرده‌اند اما معاینه فنی نهایی برای آنها صادر نشده است.
دادرس تأکید کرد: یکی از موارد بسیار حیاتی نبود وجود سامانه هوشمند کارت انرژی است که باید برای خودروهای گازسوز کارت انرژی صادر و در آن کارت زمان تست و بازرسی نهایی لحاظ شود.
رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور تصریح کرد: انجمن سی ان جی در این خصوص پیشنهادهایی را ارائه داده تا کارگاه‌های غیرمجاز را با اصلاحیه به مجاز تبدیل کرده و صلاحیت‌سنجی و شناسنامه‌دار کردن آنها اقدام شود تا تحت پوشش استاندارد قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در کارت ماشین و بیمه باید دفاتر اسناد رسمی خودرو گازسوز بودن و اعتبار زمان تست بازرسی لحاظ شود.
دادرس با تأکید بر اینکه در 28 کشور دنیا حدود 3 درصد برای انجام بیمه معاینه فنی و تست اولیه خودرو در نظر می‌گیرند،گفت: این در حالی است که در کشور ما شرایط و تسهیلات ویژه تخفیفی برای خودروهای گازسوز در نظر گرفته نمی‌شود.
رئیس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور از افزایش 20 تا 25 درصد نرخ کارمزد جایگاه‌داران خبر داد و گفت: این کارمزد در شورای اقتصاد به تصویب رسیده و منتظر ابلاغیه وزارت نفت است.
وی افزود: قیمت سی ان جی در کشور افزایش نخواهد یافت بلکه به جای افزایش ما پیشنهاد 10 تا 20 درصدی کاهش قیمت برای سی ان جی را ارائه کرده‌ایم تا این صنعت با استقبال بیشتری مواجه شود.

Search