اخبار

شهر آرا: سی‌ان‌جی ارزان می شود!

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از روزنامه شهرآرا، در این اطلاعیه هدف از این اقدام یکسان‌سازی «واحد فروش» سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه اعلام و جایگاه‌داران موظف شده‌اند که از ابتدای اسفند امسال، گاز طبیعی فشرده را فقط با واحد فروش کیلوگرم به مشتریان عرضه کنند.
در این اطلاعیه آمده است: پیش ازاین، واحد فروش سی‌ان‌جی درجایگاه‌ها با توجه به نوع تجهیز مورد استفاده در آن برمبنای مترمکعب یا کیلوگرم بود که این مهم با تغییر نرخ قیمت ظاهری تحویل سی‌ان‌جی به مشتری گاهی با اعتراض مشتری همراه شده بود.
رئیس هیئت مدیره انجمن سی‌ان‌جی خراسان رضوی با تایید این خبر گفت: تاکنون سی‌ان‌جی به‌صورت هر مترمعکب ٤٥٠تومان عرضه می‌شد اما از اسفند سی‌ان‌جی به‌طور کیلویی ٦٠٠تومان عرضه می‌شود.
سیدمحمدرضا رضوی با بیان اینکه روش جدید محاسبه باعث ارزان‌ترشدن قیمت سی‌ان‌جی برای مصرف‌کننده می‌شود، گفت: براساس روش جدید هر مترمعکب سی‌ان‌جی برای مصرف‌کننده ٤١٤تومان محاسبه می‌شود. وی تصریح کرد: از اسفند نرخ فروش سی‌ان‌جی به جایگاه‌داران از ٣٨٧تومان به ٣٤٥تومان کاهش می‌یابد.
رئیس هیئت مدیره انجمن سی‌ان‌جی خراسان رضوی این اقدام دولت را درراستای استفاده از انرژی پاک در کشور ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه افزایش مصرف بنزین موجب رشد آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور شده، مسئولان در راستای تشویق مردم به مصرف سی‌ان‌جی تغییر روش محاسبه قیمت را در دستورکار قرار دادند.
رضوی‌راد تصریح کرد: همچنین بروز برخی اختلافات بین مشتری و جایگاه‌داران از مشکلات محاسبه قیمت به‌صورت مترمکعب بود که با اعمال روش جدید این مشکل برطرف می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن سی‌ان‌جی خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع روش جدید به‌گونه‌ای است که دولت مقداری از سهم خود را به نفع مصرف‌کننده و جایگاه‌داران کاسته است ازاین‌رو قیمت سی‌ان‌جی از اسفند کاهش می‌یابد.

Search