اخبار

شانا: پروژه گازرسانی به شهرها از طریق سی ان جی اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در این رابطه گفت: مطالعات گازرسانی منطقه الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک در دو فاز اجرای شبکه داخلی شهرها و روستاها و تامین گاز بصورت سی ان جی در سال ٩٣ آغاز شد.
سید ناصر حسینی نژاد با اشاره به فاز نخست این پروژه افزود: در فاز نخست برای گازرسانی به منطقه الوار گرمسیری، ١٧٧ کیلومتر شبکه گذاری در شهرها و روستاهای منطقه تعریف شد که با اجرای آن دو هزار و ٥٥٠ خانوار از مزایای گاز بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرای بخش مربوط به شهر بیدروبه و روستاهای اطراف آن به پایان رسیده و بخش دوم شبکه گذاری نیز در حال طراحی است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، در فاز دوم پروژه با بررسی هزینه های ساخت خط تغذیه از شهر حسینیه به فاصله ٣٠ کیلومتری از شهر بیدروبه و مقایسه با روشهای دیگر تامین گاز منطقه، پروژه تامین گاز بصورت حمل سی ان جی در دستور کار قرار گرفت.
حسینی نژاد با بیان این که تمام مطالعات و طراحیهای این پروژه از سوی کارشناسان شرکت گاز استان انجام شده است، یادآور شد: در این پروژه برای تامین گاز و تزریق آن در تریلرهای حامل مخازن، از ظرفیت خالی جایگاههای سی ان جی موجود در شهرستان دزفول استفاده شده است و حمل گاز از جایگاه به ایستگاه تقلیل فشار (حدود ٥٠ کیلومتر) توسط دو دستگاه کفی حامل مخازن با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در هر دستگاه صورت می گیرد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد پیاده سازی و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: هم اکنون هزینه گازرسانی شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور با احداث خط لوله بسیار زیاد بوده و باید مطالعات مالی پروژه ها به همراه بحث فنی گازرسانی نیز انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، میزان هزینه صرفه جویی این طرح را حدود ٤٠ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: افزون بر پروژه یادشده، دیگر پروژه های گازرسانی نیز به روش سی ان جی و روشهای دیگر مورد مطالعه قرار گرفته که از جمله آنها، پروژه گازرسانی به شهرستان اندیکا به روش سی ان جی است که ٩ هزار خانوار را از مزایای گاز بهره مند خواهد کرد و با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده در ماههای آینده پیمان سپاری خواهد شد.

Search