اخبار

خبرخودرو: توسعه سی ان جی نیاز اساسی کشور است

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبر خودرو، علیرضا پوررضا در ادامه گفتگو در خصوص نرخ کارمزد جایگاه داران اظهار داشت : در حال حاضر کارمزد جایگاه داران خصوصی 80 تومان و جایگاه های عمومی و دولتی 70 تومان است.
وی افزود: هم اکنون نرخ کارمزد در کلان شهرها 140 تومان و برای شهرهای کوچک 120 تومان در نظر گرفته شده است.
دبیر انجمن صنفی سی ان جی در خصوص جایگاه های فعال در کشور گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از ظرفیت جایگاه ها در کشور فعال است و همچنین به دلیل تفاوت قیمت گاز سی ان جی و بنزین تمایل افراد برای گازسوز کردن خودروها افزایش نداشته است.
پوررضا خاطرنشان کرد : در حال حاضر مصرف سی ان جی یک نیاز اساسی در کشور است و دولت نیز باید به این موضوع اهمیت دهد و باید طرح هایی که توسط انجمن سی ان جی کارشناسی شده اجرایی گردد تا بتوان مصرف سی ان جی را در کشور افزایش داد.
وی تصریح کرد  : با توجه به بهره برداری از پروژه گاز 12 پارس جنوبی ، میزان تولید گاز تا پایان سال به 100 میلیون متر مکعب می رسد که امکان ذخیره سازی آن وجود ندارد و در صورت تولید باید مصرف گردد .
دبیر انجمن صنفی سی ان جی اظهار داشت: همچنین افزایش مصرف گاز باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد و گردشی نیز در اقتصاد ایجاد خواهد کرد.
پوررضا گفت : در حال حاضر صنعت سی ان جی به خوداتکایی رسیده و نیازی به کشورهای دیگر نیست به طوری که اشتغال در این بخش به حدود 25 تا30 هزار رسیده است و در این راستا به هر میزان استفاده از سی ان جی افزایش یابد اشتغالزایی و رونق در صنعت داخلی افزایش خواهد یافت و آلودگی کاهش خواهد داشت.

Search